Czym jest e-commerce?

Pojęcie może brzmieć niezrozumiale, ale mamy z nim współcześnie do czynienia bardzo często. Bo e-commerce to nic innego, jak powszechnie określany handel elektroniczny. Najbardziej znaną jego formą są przede wszystkim sklepy internetowe. To te działania, które sprzyjają podpisywaniu umów handlowych na odległość. W handlu elektronicznym wykorzystuje się nowoczesne urządzenia, jakim jest smartfon, faks czy telewizja.

Najczęściej e-commerce kojarzy się z działalnością sklepów w sieci. Ale nie jest to słuszne. Jest tak bowiem, że taka działalność nie powinna ograniczać się tylko i wyłącznie do sklepów internetowych. W wielu przypadkach umowy handlowe zawierane elektronicznie mają charakter pośredni. Oznacza to tyle, że wybranie towaru i płatność za niego jest regulowana drogą elektroniczną, a dostarczenie zamówionego produktu, ma miejsce w sposób tradycyjny lub odbiera się go osobiście. Transakcje elektroniczne miewają charakter bezpośredni. Wtedy wszystkie działania odbywają się tylko i wyłącznie za pośrednictwem Internetu. Tu zamawia się produkt, płaci za zakup i w ten sam sposób się go dostaje. Branża e-commerce bardzo sprawnie się rozwija, co determinują głównie plusy, jakie uzyskuje się z handlu elektronicznego. To najczęściej oszczędność czasu i pieniędzy. Ograniczone koszty dla handlujących. Większe możliwości wyboru, jeżeli chodzi o niezbędne produkty. Handel elektroniczny posiada też złe strony. Często tutaj wymienia się brak szans na dokładne obejrzenie towaru. Do negatywnych stron handlu elektronicznego wlicza się też ograniczony kontakt ze sprzedawcami i często spóźnienia w dostawach. Mimo słabych stron branża e-commerce rozwija się bardzo dobrze.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *